2011年4月7日木曜日

新学期

10日間の春休みも終わり、昨日長女は小学2年生に、次女は幼稚園の年中さんに
それぞれ進級しました。
新しいクラスに新しい先生、そして新しいお友達にどきどきしながらでかけていきましたが、
帰ってきたら嬉しくって興奮してにこにこ笑顔でした。
新しい教科書をもらった時の嬉しかったこと、思い出しました。
昨年は入園、入学直後から口蹄疫、鶏インフル、新燃岳の噴火、といろいろなことがあり、
忘れられない1年になりましたが、今年はこどもたちにとってお楽しいことがいっぱいの1年になりますように。

New term of school and kindy had started yesterday, and my elder daughter became 2nd grader and little one starts her 2nd year at kindy.  New teacher, new classes, new friends and new textbook...my girl got so excited after she got back from school.

さて、2月に"Scrap A Little!" でゲストデザイナーとして紹介していただきましたが、
その時にblogに載せていただいたlayoutがまだありましたので、ここでお披露目しておこうと
思います。

As I mentioned before, I was intoroduced as a February guest desighner for "Scrap A Little!".
I still have some layouts that I haven't shared here yet.

1枚目はsketch#40をベースに。
昨年の七五三の写真で作りました。
First one is based on sketch#40.
These photos were taken at Japan's traditional ceramony, celebrating their health and growth.  
Look at my girls wearing kimono!!




2枚目はsketch#10をベースに。なんだかこのlayoutとっても好きなんですよね・・・。
Second one is based on sketch#10.



"Scrap A Little!"には、沖縄在住(!)のHelenさんの素敵なスケッチやlayoutの他にも
flower tutorial やpaper craftのtutorialが満載です。是非一度のぞいてみてください!

 I love Helen's awesome sketch and there are many awesome flower tutorials on her blog, too.
Now you can see beautiful layouts of new April guest desighner, so you should check it out!!

1 件のコメント:

  1. Waouh! the first layout is very very beautiful! Your girls are so cute with kimono.
    kiss
    Végarine

    返信削除