2011年3月23日水曜日

Inspired Blueprints #68

本当に久しぶりのアップです。

あの地震以来すっかりlayoutを作る気力が失せ・・・
今日まで手をつけることができませんでした。

連日報道される悲しいニュースに家事まで手につかなくなり・・・
そうこうしているうちに、次女が発熱やら嘔吐下痢やら中耳炎やら、
1週間のうちにありとあらやる病気をして、ようやくこの3連休で回復したところです。

ママが塞いだ気持ちでいるとこどもにも伝染するのでしょうか。
この現実は現実として受け止め、前向きに私ができることをして
(今のところ義援金を寄付するくらいしかできませんが)
家ではこどもたちと一緒に日々過ごせることに改めて感謝して
こどもたちの前ではやっぱり笑顔でいないとな・・・
そんなことを思った週末でした。

さて、その久々のlayoutはInspired Blueprintsスケッチ#68をベースにして作りました。
連休中に、今年15年を迎える「どんぐり1000年の森プロジェクト」に
初めて参加してきました。
その時の写真を使って・・・スケッチは写真3枚になっているけど、
ここは私らしく5枚使いで(ルール違反??)
まだちょっとテンションがあがりきっていないですが、この1枚をステップに徐々に
エンジンかけていければ、と思っています。




I couldn't update my blog for a while...I completely lost my mojo after the big earthquake in Japan.
We still see sad news on TV everyday. 
9000 people found dead and there are still 13000more people who are not found yet.
But things are getting better, too.
Many brave Japanese men are working hard to cool down the nuclear reactor.
I believe everything is going to be allright soon.

So, now I'm back and here is my layout.  This is based on the sketch #68 from Inspired Blueprints.
We planted 3000 oak trees with 500 other people last weekend. 
Though it was raining, my daughters enjoyed planting.   Yes, it was really fun.

さあ、またこれからどんどんlayout作ろう!
・・・でも・・・あと3日したらこどもたち春休みでしたね・・・。
ちょっと早いけど、素敵な春休みをお過ごしください。

1 件のコメント:

  1. I can image that you lost your mojo. You must feel so sad. If I see the images on tv I'm sad too. Hope the will get the reactor under control.
    Planting those trees must be so beautiful at this time. Your layout is beautiful!

    返信削除